Home » Yeni Konular

Nevart Akademi Anime Çizim Eğitimi

Submitted by on 11 Kasım 2015 – 09:58 One Comment

 nevart-akademi-anime-eğitimi-1
Anime Çizim Sanatı
Anime japon çizim sanatıyla çizilmiş sanat eseridir , kendine özgü çizim tekniklerinden oluşur. Ayrıca Japonca animasyon anlamına gelen Fransızca kökenli bir kelimedir. Anime çizim teknikleri kendine özgü bir karaktere sahiptir. Büyük yapılan gözler ve uzayan insan boylarının yanında seçilen konularda Anime çizim karakterini yansıtır. Bilgisayar, tablet veya el çizimi yapılan Animeler de tamamen yetişkinlere yönelik felsefe, savaş, şiddet, cinsellik, şiddet gibi konuların yanında çocuklara yönelik eğitim amaçlı çizimlerde yapılabilmektedir.
Tarihi
Japonya’da Çağdaş animenin öncüsü olarak kabul gören Osamu Tezuka genç yaşlarda el kamerası ile animasyon çekimleri yapmaya başlamıştır.8mm kamerası ile yaptığı çekimlere ilham kaynağı olarak Walt Disney ve Max Fleischer’ın eserleri Osamu Tezuka’nın kendi stil ve tarzının oluşturmasında büyük rol oynamıştır. 20’nci yüzyıl başlarında Fransa, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Rusyada ki animasyon tekniklerini keşfeden Japon Anime dünyası küçük bütçelerle önemli yapımlar ortaya koymuştur. Bu dönemde Japonya’da filmlere alternatif bir hikâye anlatımı sunabilen animasyon oldukça popüler olmuştur. Amerika’da filmler ve şovlar için oldukça büyük bütçeler mevcut iken, Japonya’da küçük bir piyasayı ve bütçe, yer, ve aktörlük eksikliklerini de taşıyordu. Batılı aktörlere benzeyen aktörlerin bulunmaması Avrupa, Amerika ve fantezi dünyalarında Asyalı oyuncuların var olmasını imkânsız kılıyordu. Animasyonun değişik kullanımları Japonlar’a benzemeyen karakterler ve yerlerin yaratılmasına sebep vermiştir. 1970’li yıllarda manga çizimleri büyük bir ilgi çekmiştir. Bu çizimlerin büyük bir çoğunluğu da animasyonlarda kullanılmıştır; özellikle Osamu Tezuka bir efsane ve “Manga’nın Tanrısı” haline gelmiştir. Osama Tezuka diğer tasarımcıların ve eserlerinin etkisiyle , günümüzdeki anime sanatının mutlak karakteristiklerini ve türlerini ortaya çıkarmıştır. Tezuka tarafından ilk kez çizilen Mecha tarzı ile birlikte Yoşiyuki Tomino’nun katkısıyla da bir devrim gerçekleşmiş, Gundam ve Macross gibi mecha animeleri 80ler’in klasikleri arasına girmiştir. 1980ler’de japon yapımlarına damgasını vuran manga popülaritesini aynı yıllarda dünyada zirveye taşımış, 1990lar’ın ortasında ve sonundan , 2000ler’e doğru anime tüm dünyada popüler hale gelmiştir.

nevart-akademi-anime-eğitimi-2
Çizgisel Farkı
Animeler çizim ve benzeri şekilde diğerlerinden önemli oranda farklılıklara sahiptir. Gerçek hayattan karşılığı olmayan hayali insanların, tasarım yeteneğine dayalı dijital veya elle çizilmiş herhangi bir materyali renklendirip veya renklendirmeden saniyede 16dan başlayıp 26 arasında değişen framelerle hareketlendirilmesi ile animasyon niteliği kazandırılması Anime’nin en belirgin farkıdır. Görsel Özellikleri
Büyük gözleri, uzun bacakları olan animeleri Japonlar kısa boylu ve çekik gözlü olmalarının yarattığı bir komplekse bağlayarak açıklayanlar vardır ancak bu açıklama çizimlerin kökeninde batılı örnekler olduğunun bilinmemesinden kaynaklanır. Animelerde sadece büyük gözler uzun bacaklar değildir göze çarpan, çoğunluğunda bizim normal hayata verdiğimiz tepkiler mimikler ve jestler daha fazla abartılı bir görsellikle ifade edilir.
Anime Örnekleri
Ace wo, Nerae, Acturus, Agent, Aika Ah! Tanrıçam Air, Angel, Sanctuary, Angeli, Layer, Angelic, Serenade, Another, Ao no, Exorcist, Appleseed, Ashita no, Joe, Attack on Titan, Avatar, Avatar of Korra, Ay Savaşçısı, Bakugan, Bakuretsu, Hunters, Basilisk, Beyblade, Beelzebub, Battle, B-Daman! Blame! Black Blood, Brothers, Bleach, One Piece, Death Note,

nevart-akademi-anime-eğitimi-2

Anime Çizim Eğitimi

Dinamik Figür (3 Ay – 36 Saat)
Figür çizimi bütün görsel sanatların temelinde yatar. 2D, 3D sanatçı, tasarımcı hatta sadece çizime ilgi duyan birisi olun, figür çizmenizin çalışmalarınıza hayat ve duygusal içerik katmada büyük etkisi vardır. Eğitimin amacı katılımcılara figür çiziminin temellerini kazandırmak ve katılımcıların kendi görsel seslerini keşfetmelerini sağlamaktır.
Karakter Tasarımı (3 Ay – 36 Saat)
Animasyon dünyasına hazırlamak veya çizim yeteneklerini daha yüksek seviyeyle donatma için mevcut bilgi ve yeteneklerinin üzerine profesyonel beceri kazandırmak, meslek haline getirmeleri için gerekli motivasyon ikincş kurun ana hedefidir.  Çizerler  Dinamik Figür Çizimiyle birlikte bu eğitimi alarak hem iyi bir desen bilgisine sahip olmalı hem de kendi yorumlarıyla karakterlerini geliştirebilirler.

Eğitim Ücretleri için tıklayın

One Comment »

Leave a comment

Add your comment below. You can also subscribe to these comments via RSS

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar